Bu sınav, öğrencilerin kelime bilgisi, dil bilgisi, okuma-anlama ve yazma becerilerini ölçmek amacıyla hazırlanmıştır.Sorular çoktan seçmeli, boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme ve yazma bölümlerinden oluşmaktadır.
📚 Sınav Konuları ve Dağılımı
Bölüm | Kapsadığı Konular | Soru Sayısı | Puan |
---|---|---|---|
Kelime Bilgisi | Environment, Technology, Future Jobs | 5 | 10 |
Dil Bilgisi | Future Tense & Zero/First Conditional | 5 | 10 |
Eşleştirme | Kelimeleri anlamlarıyla eşleştirme | 5 | 10 |
Boşluk Doldurma | Günlük ifadeler ve dil bilgisi yapıları | 5 | 10 |
Doğru-Yanlış | Verilen ifadelerin doğruluğunu belirleme | 5 | 10 |
Okuma Parçası | Kısa metin ve soruları cevaplama | 5 | 20 |
Yazma | Paragraf yazma | 1 | 30 |
Toplam | Tüm konular | 30 | 100 |
📄 7.Sınıf İngilizce 2.Dönem 2.Yazılı Soruları ve Cevapları
A) Match the Words with Their Meanings (Kelimeleri Anlamlarıyla Eşleştirin) (10 Puan)
- Pollution (____) (Çevre kirliliği)
- Artificial intelligence (____) (Yapay zeka)
- Astronaut (____) (Astronot)
- Engineer (____) (Mühendis)
- Renewable energy (____) (Yenilenebilir enerji)
Cevaplar:
1 - D, 2 - A, 3 - B, 4 - E, 5 - C
A) Smart computers that can think (Düşünebilen akıllı bilgisayarlar)
B) A person who travels to space (Uzaya seyahat eden kişi)
C) Energy sources that can be replaced naturally (Doğal olarak yenilenebilen enerji kaynakları)
D) Harmful substances in nature (Doğadaki zararlı maddeler)
E) A person who designs machines and buildings (Makineler ve binalar tasarlayan kişi)
B) Fill in the Blanks with the Correct Words (Boşlukları Doğru Kelimelerle Doldurun) (10 Puan)
🚀 1.In the future, people will travel to ____________. (Gelecekte insanlar ____________ seyahat edecekler.)
🌎 2.We should protect the ____________ to have a healthy life. (Sağlıklı bir yaşam için ____________ korumalıyız.)
💡 3.Many companies use ____________ to improve their technology. (Birçok şirket teknolojisini geliştirmek için ____________ kullanıyor.)
🌪 4.If we don’t stop pollution, the ____________ will be in danger. (Eğer kirliliği durdurmazsak ____________ tehlikede olacak.)
🧑🔬 5.Scientists will discover new ____________ in the future. (Bilim insanları gelecekte yeni ____________ keşfedecekler.)
Cevaplar:
1 - space (uzay)
2 - environment (çevre)
3 - artificial intelligence (yapay zeka)
4 - Earth (Dünya)
5 - inventions (buluşlar)
C) Choose the Correct Option (Doğru Seçeneği İşaretleyin) (10 Puan)
What will the world be like in the future? (Gelecekte dünya nasıl olacak?)
A) It will be full of pollution.
B) It was very clean.
C) It is raining now.Which one is a future tense sentence? (Hangisi gelecek zaman cümlesidir?)
A) She studies hard.
B) She will study hard.
C) She studied hard.If we plant more trees, (Daha fazla ağaç dikersek,)
A) The air will be cleaner.
B) The weather was cold.
C) We will use more plastic.Which job requires working in space? (Hangi meslek uzayda çalışmayı gerektirir?)
A) Doctor
B) Engineer
C) AstronautWhat should we do to save energy? (Enerjiyi korumak için ne yapmalıyız?)
A) Use more fossil fuels.
B) Turn off the lights when we don’t need them.
C) Keep the TV on all night.
Cevaplar: 1 - A, 2 - B, 3 - A, 4 - C, 5 - B
D) True or False (Doğru mu Yanlış mı?) (10 Puan)
📌 Aşağıdaki ifadeler doğruysa (✅), yanlışsa (❌) işaretleyin.
- (❌) In the past, people used robots for daily tasks. (Geçmişte insanlar günlük işler için robotları kullandı.)
- (✅) Artificial intelligence is used in smart homes. (Yapay zeka akıllı evlerde kullanılır.)
- (❌) Engineers do not design machines. (Mühendisler makineler tasarlamaz.)
- (✅) If we protect nature, future generations will have a better life. (Eğer doğayı korursak, gelecek nesiller daha iyi bir hayat yaşayacak.)
- (✅) The sun is a source of renewable energy. (Güneş, yenilenebilir bir enerji kaynağıdır.)
E) Read the Text and Answer the Questions (Metni Okuyun ve Soruları Cevaplayın) (20 Puan)
📖 Read the text and answer the questions: (Metni okuyun ve soruları cevaplayın.)
"In the future, people will live on Mars.Scientists are working on special houses for space.These houses will have oxygen and water systems.Robots will help people with daily tasks.Transportation will be faster, and flying cars will be common.People will use renewable energy to protect nature."
Where will people live in the future? (İnsanlar gelecekte nerede yaşayacak?)
✅ On Mars. (Mars’ta.)What will houses have? (Evlerde ne olacak?)
✅ Oxygen and water systems. (Oksijen ve su sistemleri.)Who will help people with daily tasks? (Günlük işlerde insanlara kim yardımcı olacak?)
✅ Robots. (Robotlar.)What will transportation be like? (Ulaşım nasıl olacak?)
✅ It will be faster. (Daha hızlı olacak.)How will people protect nature? (İnsanlar doğayı nasıl koruyacak?)
✅ By using renewable energy. (Yenilenebilir enerji kullanarak.)
F) Writing (Yazma) (30 Puan)
📌 Write a paragraph about what the world will be like in 2050. (2050 yılında dünyanın nasıl olacağı hakkında bir paragraf yazın.)
📌 Example: (Örnek)
"In 2050, people will use flying cars.Robots will help us with housework.We will live in smart homes.Pollution will decrease because of renewable energy.Life will be easier."
💡 📢 Öğrencilere Tavsiye:
✔️ "Future Tense" ve "Conditional Sentences" kurallarını öğrenin.
✔️ Okuma parçalarını dikkatlice okuyun ve anlamaya çalışın.
✔️ Teknoloji, çevre ve gelecek ile ilgili kelimeleri tekrar edin.
🚀 Başarılar dilerim! 🎉